2007. Fiume - magyar szemmel...
   
   
Kormányzói palota
Postapalota
Vasútállomás
Modello palota
Magyar Királyi Tengerészeti Akadémia
Színház
Kikötő
Vámpalota
Corso
Várostorony
Adria palota
Deák fasor
Magyar Tengerészeti Hatóság
Magyar Királyi Törvényszék
Kivándorlók szállodája
Iskolák
Ipar
Kikötői tárházak
Szállodák
Városháza
Zsinagógák
Kőolajfinomító
Kezdőlap
 

A város életének egyik fő központja maga a kikötő, ahol a figyelmes turista hamar magyar emlékekbe botolhat a parkoló autók között.

 

Ahol egykoron vitorlások és gőzösök kötöttek ki, ott most modern jachtok és
tengerjáró hajók horgonyoznak.

A város tengeri kereskedelme nem volt jelentős teljesen a XVIII. század végéig. A reformkor idején azomban Fiumében is megindult az ipar fejlesztése, és ezzel együtt a modern értelemben vett kikötő építése is. Fiume magyar tengeri kikötővárossá való fejlesztését nem kisebb személyiségek, mint Kossuth és Széchenyi is szorgalmazta, akik személyesen többször is idelátogattak. A konkrét munkálatokra a 1830-as évektől kezdve került sor Ürményi Ferenc és Nemeskéri Kiss Pál kormányzók vezetésével.

Igazán kiemelkedő jelentőségű, európai fontosságú kikötővárossá azonban csak az Osztrák-Magyar Monarchia idején vált, amikor is megépült a Fiumét Magyarországgal összekötő vasútvonal. A kikötőt Baross Gábor akkori közlekedésügyi miniszter vezetésével Hajnal Antal mérnök építtette át. A város 1912-re Európa 10. legnagyobb forgalmú kikötőjévé vált. A képen látható egykori "Baross" kikötőről mára a jugoszláv szocialista iparosítás maradványai köszönnek vissza.



 

Az oldal tetejére